Joi, 16 ianuarie 2020, ora 19:00, Opera Maghiară, str. Emil Isac, nr. 26-28, Cluj-Napoca
Pret bilet: 30/ 40 lei
Castelul printului Barba-Albastra, regia Miklós Szinetár
Piesa Castelul printului Barba-Albastra este, într-o altă definiție a genului, un joc de mister sau o baladă cu scenarii. Opera are loc în „vremurile legendare” din Castelul Urșilor Albaștri, dar acest castel reprezintă cu adevărat sufletul omului. În secolul XX. La începutul secolului XX, în literatura europeană, artele frumoase și muzica exista un sentiment de singurătate și înfățișare lumească. În această dispoziție, Béla Balázs și-a scris jocul de mister, inițial folosind o frază franceză și folosind instrumente de baladă populară maghiară. Mai întâi și-a oferit manualul lui Kodály, dar în cele din urmă a lansat fantezia lui Bartók, care încă nu descoperise că violonistul Geyer Stefi i-a dat o lovitură. În această dispoziție amară și solitară, Bartók a cunoscut libretul și, când muzica a fost terminată, s-a căsătorit cu studenta sa, Martha Ziegler, și i-a oferit o piesă cu un singur act. El a prezentat-o și la competiția de operă a Casino Casino Lipótváros, dar a fost refuzat din cauza incapacității de spectacol, astfel că spectacolul a avut loc abia 7 ani mai târziu, sub regia Dezso Zádor. Setul pentru premieră a fost proiectat de Miklós Bánffy, cântat de Oszkár Kálmán și Olga Haselbeck, dirijorul a fost Egisto Tango, iar versurile au fost scrise de Imre Palló! După opt spectacole, piesa a fost scoasă din program, dar a fost redată din nou în 1936, cu mare succes, apoi și-a început faima internațională. textul reggae a fost spus de Imre Palló! După opt spectacole, piesa a fost scoasă din program, dar a fost redată din nou în 1936, cu mare succes, apoi și-a început faima internațională. textul reggae a fost spus de Imre Palló! După opt spectacole, piesa a fost scoasă din program, dar a fost redată din nou în 1936, cu mare succes, apoi și-a început faima internațională.
Muzica lui Bartók, precum și versurile lui Béla Balázs se bazează pe muzica folk-baladă, urmând muzica în proză a versurilor și amplificând melodiile. Discursurile cu ton albastru sunt mai lente, Judith este mai emoționantă, recitarea nervoasă.