2-4 decembrie 3 sound works

3 sound works

2-4 decembrie 2020, ora 11:00, online

Acces liber

3 sound works (3 lucrări de sunet), de Ludomir Franczak și Marcin Dymiter

1. Arhiva de Sunet – prelegere performativă 3 sound works
de Ludomir Franczak

Prelegerea lui Ludomir Franczak despre dezvoltarea și organizarea ideii „Sound Archive” – o construcție care conține materiale pentru care sunetul este punctul central de referință.

Disponibilă pe platforma Vimeo între 2 dec. ora 11:00 și 4 dec.;
Audiție live pe Facebook în 2 dec. de la ora 19:00;
Discuție cu Ludomir Franczak pe platforma Zoom pe 2 dec. de la ora 20:00.
(înscrieri pe adresa reserve.tranzithouse@gmail.com)
*după eveniment prelegerea va intra în Arhiva Fundației Tranzit și va fi disponibilă la cerere.

2. Atlas de Sunete / Fântâna
scenariu, regie, video- Ludomir Franczak
muzică & design sunet – Marcin Dymiter
voce: Irena Jun, Marcin Barski, Ludomir Franczak, cu participarea specială a Louisei Steinman
cooperator – Magdalena Franczak
producție – FestivALT

Atlasul de Sunete un proiect de performanță auditivă a lui Ludomir Franczak ce reunește povești cu perspective comune, dezvăluind lumi private, colecții ciudate și arhive imposibile. Lucrarea încurajează o atenție mai profundă la senzațiile auditive pe măsură ce călătorim prin timp și spațiu, ascultând pământul care ține rămășițele celor de dinaintea noastră.Atlasul de Sunete / Fântâna a fost comisionată de FestivALT – festivalul culturii evreiești din Cracovia. Este o lucrare audio bazată pe proiectul Breathing Mountain, realizat alături de Magdalena Franczak în 2015 în Lublin, ca parte a Festivalului Konfrontacje și a Mișcării celor Șase Verbe. Drama se concentrează pe dimensiunea auditivă a orașului și pe unele părți mai puțin cunoscute rămase în urma unei largi comunități evreiești dinainte de război. Lucrarea se bazează parțial pe înregistrările sonore realizate în clădirea care găzduiește una dintre puținele rămășițe ale fostului oraș evreiesc – Fântâna.

Disponibilă pe platforma Vimeo între 3 dec., ora 11:00 și 4 dec.;
Audiție live pe Facebook pe 3 dec. de la ora 19:00;
*după eveniment radio-drama va intra în Arhiva Fundației Tranzit și va fi disponibilă la cerere.

3. Pare că ceața vine de afară
scenariu, regie, videoclip – Ludomir Franczak
muzică, design sunet – Marcin Dymiter
interpretare: Walter – Jan Świderski / Krzysztof Wakuliński, Lisa- Aleksandra Śląska, Zofia – Irena Jun, Narator – Przemysław Stippa, Ptaszka- Marta Malikowska
voce – Aleksandra Klimczak

Piesa de radio este bazată pe scrierile lui Zofia Posmysz, în special „The Passenger”, ce are o istorie lungă și plină de coincidențe și răsturnări de situații. Cu toate acestea, experiența fundamentală este vizita autorului la Paris. A călătorit acolo ca corespondent al Radioului Polonez la zborul inaugural între Varșovia și Paris în 1946. Avea doar câteva ore să vadă orașul, s-a dus în centru și acolo, în zgomotoasă și aglomerată Piața Concorde, a auzit vocea gardianului la care era subordonată ca prizonieră în Auschwitz. Și cu vocea a venit trecutul – în forță, ca vântul violent. Trecutul care se acumulase în memoria corpului ei făcând-o să devină rigidă și paralizată, aducând frica care ardea adânc în ea și nu dispăruse niciodată cu adevărat. După cum sa dovedit, vocea aparținea cu totul altcuiva, dar experiența a devenit o sursă a reflecției lui Posmysz asupra naturii sunetului.

Disponibilă pe platforma Vimeo pe 4 dec., începând cu ora 11:00;
Audiție live pe Facebook pe 4 dec. de ora 19:00;
Discuție cu Ludomir Franczak pe platforma Zoom pe 4 dec. de la ora 20:00.
(înscrieri pe adresa reserve.tranzithouse@gmail.com)

Reprezentația face parte din programul Tranziții.
Proiectul Tranziții. program euroregional de artă contemporană este un proiect co-finanțat de Administrația Fondului Național Cultural, de Primăria și Consiliul Local Cluj Napoca, Bethlen Gábor Alapkezelő ZRT și Fundația Communitas.

Proiectul nu reprezintă în mod necesar poziţia Administrației Fondului Cultural Național. AFCN nu este responsabilă de conținutul proiectului sau de modul în care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt în întregime responsabilitea beneficiarului finațării.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.