24 mai If a Tree Were to Fall

Joi, 24 mai 2018, ora 19:30, Fabrica de Pensule, str. Henri Barbusse, nr. 59-61 

Accesul gratuit

If a Tree Were to Fall

Ce se întâmplă atunci când captura gesturilor sau a mișcărilor corporale care articulează emoții este redată într-un corp străin cu acuratețe? Dacă tehnologia trece de pragul unui instrument subordonat voinței noastre, poate da naștere unor sensibilități noi?

Sunt întrebări de la care a plecat proiectul de cercetare, If a Tree Were to Fall, al artiștilor Ötvös Kinga și Adrian Ganea.

Împrumutând mecanisme folosite în jocurile video, artiștii au creat, în cadrul laboratoarelor #ReciprocPerformativ, un simulator capabil de a articula mișcări în mod autonom. O entitate digitală căreia i-au atribuit un corp humanoid și care asimilează informații pe care le redă sau la care răspunde după propria voință.
În urma experienței unei cooperări între un corp uman și unul digital, ca urmare a acestui laborator, rezultatul poate fi descris ca un exercițiu de mișcare unde aceste corpuri se întâlnesc și se provoacă reciproc.

Un performance în care cele două corpuri își chestionează capacitatea de a articula emoții în mod autonom.

Accesul publicului la eveniment este gratuit. Accesul se poate face pe toată durata performance-ului.

Ötvös Kinga, absolventă a Academiei de Muzică Gheorghe Dima și a Facultații de Teatru și Televiziune a Universității Babeș-Bolyai, este în prezent actriță la Teatrului Maghiar de Stat din Cluj-Napoca. În același timp încearcă să-și găsească propriul limbaj alternativ în proiecte independente. Este flexibilă în definirea ei și a muncii ei. Interesul ei este unul călător și dorește să împingă întotdeauna granițele definițiilor de interpret / actor / muzician spre zone complementare, cum ar fi artele vizuale, matematica, opera, sau sportul.

Născut la Tg-Mureș în 1989, Adrian Ganea este un artist a cărui practică variază de la scenografie de teatru la video și animații 3D. Lucreză în general în domeniul artelor performative, fiind interesat în special de cultura digitală. Îl preocupă în general ce fel de consecințe materiale poate avea spațiul virtual asupra celui real și cum granița dintre cele două devine tot mai ambiguă.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.