9-14 noiembrie Expoziția Made in RO

09 – 14 noiembrie 2018, ora 19:00, Centrul de Cultură Urbană, Parcul Central Simion Bărnuțiu, FN, 

Expoziția Made in RO: 100 ani de branding romanesc

Ce branduri locale de bunuri de larg consum cumpărau românii în urmă cu 100 de ani? Ce am avut și ce am pierdut ca mărci naționale? Vă propunem o incursiune ilustrată în istoria intimă mai puțin obișnuită a societății noastre, prin reclame sau „sufletul comerţului“, cum mai sunt denumite, care vorbesc despre mărcile naționale emblematice, de cele mai puțin cunoscute, dar și de cele care au dispărut în negura timpului sau fragmente pline de picanterii din mentalul colectiv al vremurilor.

Lansăm proiectul-manifest Made in RO: 100 de ani de branding românesc și la Cluj-Napoca, următoarea noastră destinație după succesul din București.

Activități principale ale proiectului:

Expoziția de artă publicitară românească, curatoriată din colecția privată impresionantă a lui Florian Ciobanu / Reclame Vechi Românești, cu obiecte originale și autentice de memorabilia, ambalaje, afișe, periodice și decupaje de presă, propagandă, broșuri, machete, unele prezentate în premieră în țară. Vom călători cu ea în trei orașe: București, Cluj-Napoca și Timișoara.

Conferinta: The Cluj Story: lecții de branding sau despre cum se construiește credibil brandul unui oraș, 12 noiembrie, ora 17.00
Panelul va readuce în prim-plan poveștile de succes ale diferitelor grupuri de inițiativa locală din Cluj-Napoca, care au reușit, prin diverse acțiuni, proiecte și campanii publice și private să transforme orașul într-un brand la nivel local, dar și național, într-un pol regional de dezvoltare, făcându-l mai atractiv pentru turism și investitii private.

Speakeri confirmați:
– Moderator– Viorel Nistor, jurnalist, lector Departamentul Jurnalism al Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării din cadrul Universității Babeș-Bolyai Cluj-Napoca
– Dan Clinci, arhitect și Președinte Urbannect, inițiator al proiectului „Orașul Acasă”
– Norbert Petrovici, sociolog, conferențiar universitar la Facultatea de Sociologie și Asistență socială din cadrul Universității „Babeș-Bolyai”
– Stelian Brad, Președinte Cluj IT Cluster, Prof. dr. ing. în cadrul Universității Tehnice Cluj-Napoca

Imaginat ca un puzzle, proiectul-eveniment îşi propune să evidenţieze transformările unui domeniu economic și cultural complex prin creația publicitară a timpurilor.

Curator și colecționar principal: Florian Ciobanu, colecția privată Reclame Vechi Românești 1840 – 1995

Expoziția ramane deschisa spre vizitare pana in data de 14 noiembrie 2018.

Progeam de vizitare: 13.00-20.00.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.